Saturday, August 24, 2013

BEZELYE MISIR VE BEYAZ PEYNIRLI BÖREK


bu lezzetli böreğin tarifini http://sagliklimutfak.blogspot.com/ aldım ve sonuçtan çok memnun kaldım denemenizi öneririm






bezelye misir ve beyaz peynirli borek 1
      malzemeler:


  • 4 ad yufka

  • 500 ml süt

  • 1 çay bardağı sıvı yağ

  • 1 yumurta

  • 300gr peynir ( Pınar tam yağlı peynir kullandım )

  • 1,5 çay bardağı tatlı mısır

  • 1,5 çay bardağı bezelye

  • Bir fiske karabiber

  • Tuz

      üzerine:


  • yumurta sarısı

  • susam ya da çörek otu



        yapılışı:


süt yağ ve yumurtanın beyazı bir kasede iyice karıştırılır.yufkanın kenarları tepsiden taşacak şekilde hafif yağlanmış dikdörtgen borcama birinci yufkamız serilir ve 4-5 yemek kaşığı sütlü karışımdan yufkanın üzerine gezdirilir2.yufka parçalara bölünerek tepsiye dizilir ve sütlü karışımla tekrar aynı işlem uygulanır.3.yufkanın yarısına da aynı işlemi uygularız.mısır bezelye ve peynir yufkanın üzerine yerleştirilerek(isterseniz biraz tuz ve karabiber atabilirsiniz,ben kullanmadım).Kalan 1,5 ad yufkaya da, ilk yufkalardaki işlem uygulanır.son olarak dıştaki yufkalar zarf şeklinde katlanır ve her katlamada sütlü karışımdan sürülür.börek dilimlenir.kalan sütlü karışımın tümü böreğin üzerine dökülür ve börek buzdolabında bir gece bekletilir.ertesi gün üzerine yumurta sarısı sürülerek önceden ısıtılmış 230 derece fırında üzeri kızarıncaya dek pişirilir


afiyet olsun...


noT:


ölçüler mını fırın tepsisine göredir

buzdolabında mutlaka pişirmeden önce 1 gün bekletin





bezelye misir ve beyaz peynirli borek 2


No comments:

Post a Comment