Friday, August 30, 2013

patatesli-kaşarlı sarma börek



Bu blog aldı başını gidiyor şimdi de yemek olayına el attım hadi hayırlısı :))


patatesli kasarli sarma borek 1



patatesli kasarli sarma borek 2



patatesli kasarli sarma borek 3





patatesli kasarli sarma borek 4
malzemeler:

5 tane orta boy patates

kaşar peyniri

1 su bardağı süt

100 gr margarin

2 yumurta

tuz

5 adet yufka

Ben bu böreği sanırım oktay ustanın sitesinde görmüştüm.Geçen seneden beri yapıyorum lezzeti garanti  yumaşacık bir börek.Tarif 3 yufka üzerinden ama ben pakette 5 tane çıktığı için 5 yufkalı yapyorum.Gelelim hazırlanışına;patatesleri haşlıyoruz ve rendeliyoruz.İçine kaşar peyniri (miktar belirtmedim ben bir paketin yarısını rendeliyorum)süt ,tuz ,1 yumurtanın tamamı ikincinin sadece akını ve erittiğimiz margarini ekleyip karıştırıyoruz.İlk yufkayı açıyoruz ve bu karışımı bir kaşık yardımıyla sürüyoruz.Bu şekilde üstüste 3 yufka koyuyoruz herbirinin arasına patatesli karışımdan sürüyoruz.Kalan iki yufkayada aynı işlemi uyguluyoruz yani ruloların biri 3 yufkalı diğeri 2 yufkalı oluyor ama pek farkedilmiyor bu durum.Bu yufkaların kenarlarını kapatıp sıkı bir şekilde ruloya dönüştürüyoruz ve buzdolabına kaldırıyoruz.Bu şekilde bir süre hatta birgün önceden hazırladıysanız sabaha kadar duruyor.Buzdolabından çıkarıp(buarada soğutucu bölümüne kaldırıyoruz dondurucuya değil)dilimliyoruz, tepsiye diziyoruz ,yumurtasını sürüp susamını serpip fırına veriyoruz.Afiyet olsun...

Asıl önemlisi pişmiş halini resimlememişim..Misafirim geleceği için yaptım bu böreği sıcak olsun diye geç fırına verdim o sırada da unutmuşum.Üstü çok kızarmıyor 30 dakika pişirmeniz yeterlidir diye düşünüyorum...Buarada fotoğrafta gördüğünüz gibi börek çok oluyor bir tepside pişsin hepsi diye zar zor sığdırdım.Birde arkadaşlar bir püf noktası vermek istiyorum fırından çıkardığınız böreklerinize sıcağı sıcağına margarin sürerseniz çıtır çıtır oluyor.

No comments:

Post a Comment