Friday, August 23, 2013

BERMUDA BOREK UCGENI


Hafta sonu eklentisi: Bu hafta nasil gecti hic anlamadim, birde baktim hafta sonu gelmis bile :) Bugunde bir alisveris cilginligi yasadik arkadasimla :) tabii eve geldigimizde yorgunluktan bitmis haldeydik, geldigimizde elektriklerde gitmisti (burada hergun 4.5 saat elektrigimiz kesiliyorda) ve biz 6. katta oturuyoruz, yani ellerimizde cantalar cik babam cik merdivenleri :) Neyseki cocuklari anneanneme birakmistik. Dilimiz disarida eve geldik, uzerimdeki yorgunlugu hala atamadim, hatta bugun yemek bile yapmadim. Aslinda icimden minik minik kurbisler yapmak geciyordu ve soyle guzel karamelli mini bir pasta ama bu yorgunlukla kolumu bile kipirdatmak gelmedi icimden. Neyseki odevlerimi Cuma'dan bitirmistim :) Gecen hafta Pazar'a birakmistim ve cok zor gelmisti cunku. Bu dersle bu sefer Cuma gunu gelir gelmez yaptim odevlerimi. Yillarrrrrrrrrr once cok severek dinledigim Bob Marley'in bir sarkisi (no woman no cry 'ciddende ole mi ;) sizce') geldi aklima bugun, You Tube'da bulup hemen sizlerle paylasmak istedim, ne de olsa muzikte ruhun gidasi :) o da bir nevi yemek ama dimi :) Hadi ruhunuza afiyet olsun ;)



bermuda borek ucgeni 1

Iste size tad ve sekil olarak birbirinden farkli 3 borek cesidi :) Bu ara borege dadanmis durumdayim :) Hazir yufkayla oldugundan, hem kolay yapiliyor, hemde okulda henuz bir kantin olmadigindan, yaninmda kolayca tasiyabilecegim bir nevale oluyor :)

bermuda borek ucgeni 2Uc farkli yufkadan cikti bu borekler, ilki hazir baklavalik yufka, ikincisi Turk yufkasi, ucuncusu ise Arnavut yufkasindan oldu :) Icleride birbirinden farkli: Ispanakli, Sosisli- Kasarli ve Patatesli. Hepsinin tadida bence cok guzeldi :) sanirim okulda ole acikiyorum ki, ne olsa yicem zaten, kotu bile olsa guzel geliyodur bana kesin :D Borekler bole uc tane olunca, aklima bermuda seytan ucgeninden, bu baslik geldi :) Bu benim borek uclemem olsun dedim, umarim begenirsiniz, iste tarif...



bermuda borek ucgeni 3 MALZEMELER


Baklavalik ve boreklik yufka


Sogan


Ispanak


Patates


Sosis


Kasar peyniri


Sut


Su


Sivi yag


Tuz

Kirmizi pul biber

Karabiber


Yumurta


Corekotu


Susam


YAPILISI


Ispanakli ic icin, ispanaklari iyice yikayin ve dograyin, yemeklik dogranmis soganla birlikte cok az tuz ve sivi yagla kavurun. Patatesli ic icin, patatesleri rendeleyin, yemeklik dogranmis soganla birlikte, sivi yag ve birazda tuz ilavesiyle kavurun. Dilerseniz kirmizi biber ve karabiberde ekleyin. Sosisli ic icinde, sosisleri haslayin ve kucuk halkalar halinde dograyin, kasar peynirleri kup kup dograyin ve ikisini birlikte biraz sivi yag ve tuzla hafif karistirin. Daha sonra ister kahve fincanina serin yufkalarinizi, sonra ic doldurup, yufka ile ustunu kapatip, yaglanmis firin tepsisine ters cevirin. Ister iki uc kat baklavalik yufkanin ortasina ispanakli ic koyun ve kenarlarini pileli pileli toplayin. Ortasinda ic olan kismin uzerinede bir tane baklavalik yufka parcasi koyun. Istersenizde bohca seklinde katlayin yufkanizi, icini koyduktan sonra tabii. Yufkalari sut ve yumurta beyaziyla islatin mutlaka, isterseniz birazda su ilave edebilirsiniz bu karisima. Butun bu borekleri, yaglanmis tepsiye dizin, uzerlerine yumurta sarisi surup, corek otu ve susamla susleyip, 200 derece firinda, uzerleri kizarana kadar pisirin.



AFIYET OLSUN





No comments:

Post a Comment