Saturday, August 24, 2013

Patatesli sarma börek



patatesli sarma borek 1

Bu lezzetli tarifi sevgili Tombuk'un blogunda gördüm. Gerçekten çok lezzetli bir tarif. Yapılacak listemde çok fazla bekletmeden uyguladım, çünkü ben patatesli böreği çok seviyorum :)

Tombuk blogunda çok güzel anlatmış bende kendimce tarifini ekledim.



patatesli sarma borek 2 Malzemeler:


3 yufka


7 adet haşlanmış patates


100 gr. tuzsuz beyaz peynir

1 su bardağı süt


3 yemek kaşığı yumuşak margarin


1 çay bardağı sıvıyağ


1 çay bardağı su


Tuz, karabiber

Üzerine sürmek için 2 yumurta sarısı+1 yemek kaşığı zeytinyağı


Yapılışı:


Haşlanan patatesler güzelce ezilir. İçerisine peynir, margarin, süt, tuz, karabiber ilave edilerek sürülebilir kıvama getirilir. Eğer koyu olduysa bir miktar daha süt ilave edebilirsiniz. İlk yufka tezgaha serilir. 1 çay bardağı sıvıyağ ve 1 çay bardağı su karıştırılır, serdiğimiz yufkanın üzerine bir miktar gezdirilir. Patatesli karışımda sürülerek üzerine ikinci yufka kapatılır. Aynı işlemleri kalan 2 yufkada da uygulayarak rulo haline getirilir. Ortadan ikiye bölünerek 1 gece dolapta bekletilir. Bir parmak kalınlığında kesilerek üzerlerine yumurta sarısı ve zeytinyağı karışımı sürülür. 200 derece ısıtılmış fırında altı, üstü kızarana kadar pişirilir. Afiyet olsun.


No comments:

Post a Comment