Friday, August 30, 2013

PRATİK BÖREK



pratik borek 1


Ramazan soframız için yaptığım lezzetlerden biriside pratik böreğim hem kolay hem lezzetli bir börek...

Tarifimize geçelim dilerseniz...

Yufka

Bir kase kadar su ve sıvıyağ karışımı

İç malzemesi:haşlanmış patates ve çökelek

Üzeri için:

Yoğurt

Yumurta sarısı

Sıvıyağ

Bir tane yufkayı tezgaha aldım yufkanın yarısına sıvıyağ ve su karışımından  fırçayla sürdüm...

Diğer yarısını üzerine kapatıp yarım ay şekli elde ettim...

Kapattığım yufkanın üst tarafına sıvıyağ karışımından sürdüm..

Haşlanmış patates ve çökelek karışımına yumurta akını karıştırdımki böreği yerken patates ve çökelek dağılmasın....

İç malzemeyi tuzla tatlandırdıktan sonra yufkanın düz kenarına iç malzemeden koydum gevşek olmayan yufkayıda fazla ezmeden sıkı bir rulo yaptım...

Dört parmak genişliğine dilimledim...

Tepsiye dizdim üzerine yumurta sarısı,yağ ve yoğurt karışımından sürdüm..

Isıtılmış fırında pişirdim..

Afiyet şifa olsun...






No comments:

Post a Comment