Saturday, August 24, 2013

BAKLAVALIK YUFKADAN PEYNİRLİ BÖREK



baklavalik yufkadan peynirli borek 1










Daha öncede baklavalık yufkadan börek denemelerim oldu ama hiç bu kadar memnun kalmamıştım.


Tarif Müge Hanıma ait.






Malzemeler:




  • 8 Adet Baklava Yufkası




  • Yarım kalıp beyaz peynir




  • kaşar rendesi




  • Maydanoz




  • 1 Kase Yağlı Su  ( su+3 yemek kaşığı  sıvıyağ)




  • 1 Adet Yumurta Sarısı ve Susam (üzerine)




Yapılışı; Baklavalık yufkadan ihtiyacımız kadarını alıp üzerine nemli bir bez örtüyoruz. Geri kalanını ben tatlı yaptım çünkü nasıl saklayacağımı bilmiyordum. Çok ince olduğu içinde çabuk kuruyan ve kırılan bir yufka o yüzden hemen kullandım. İki baklava yufkasını üst üste koyun ve üzerine fırça ile yağlı su sürün. Ezilmiş beyaz peyniri, rendelenmiş kaşarı ve kıyılmış maydanozu karıştırın. Yufkanın üzerine iki yemek kaşığı kadar harçtan serpiştirin. Yufkanın geniş tarafından başlayarak, çok sıkı olmayacak şekilde rulo yapın. Dört eşit parça halinde kesin. Hafifçe yağlanmış tepsiye dizin. (Müge hanım Baklava yufkasında pişirme kağıdı kullanmamayı önermiş ama ben baklavaları yaparken kullanıyorum herhangi bir sorunla karşılaşmadım. ama bu böreği yağlanmış tepside pişrdim) Üzerine yumurta sarısı sürün ve susam serpin. 180 derecede ön ısıtma yapılmış fırında, 25-30 dk. üzeri ve altı turuncu oluncaya kadar pişirin.Afiyet olsun.










No comments:

Post a Comment