Sunday, August 25, 2013

KAT KAT RULO BÖREK



kat kat rulo borek 1


Hayırlı Sabahlar Kıymetli İzleyenlerim!!!


Kışa yaklaşıyor olmanın verdiği hüzün ve ağırlık gündelik yaşamımızı olumsuz etkiliyor ...İş yerinde de benim gibi düşünen arkadaşlarım var...Demekki yanlızca ben böyle hissetmiyorum...Her işin başı sağlık diyerek devam etmek istiyorum...İlerleyen saatlerde durum değişikliği olabilir...(Günlük fal gibi oldu sanki)...Neyse!


Bugün pratik ve lezzetli bir börek tarifi ile geldim ...Evde kalan 3 adet yufkayı değerlendirmek amacıyla kendimce yaptım,oldu hemde çok güzel oldu...Yufkayı tek tek sararak uğraşmak istemeyenler için ideal...


İşte tarif;



  •     Malzemeler:


  • 3 adet yufka


  • 1/2 su bardağı su


  • 1/2 su bardağı sıvı yağ


  • peynir-maydanoz


  • 1 adet yumurta sarısı



   Yapılışı:




  • Su ile sıvı yağı bir kasede karıştırın...


  • İlk yufkayı tezgaha serin ,karışımdan bolca serpin ve fırçayla iyice sürün...


  • 2. yufkayı diğerinin üzerine serin ve aynı işlemi uygulayın...


  • 3. yufkayı da aynı şekilde serip karışımdan sürdükten sonra peynir ve maydanozu her tarafına dağıtarak rulo yapın...


  • 3-4 cm genişliğinde keserek tepsiye dizin,üzerine yumurta sarısı sürerek 180 drc fırında pişirin...


  • Çıtır çıtır börekleriniz hazır...

  * Yumurta sarısını sürerken yumurta sarısına  bir miktar sıvı yağ ekleyip, slikon fırça kullanırsanız daha kolay sürülecektir...


                                      afiyet olsun....


No comments:

Post a Comment