Monday, August 26, 2013

ISPANAKLI KATMER BÖREK


105. TARİFİN ADI : ISPANAKLI KATMER BÖREK

GÖNDEREN : KARADENİZ SOFRASI


ispanakli katmer borek 1
Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum. Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek  TIKLAYINIZ .

Hamur için bir yumurtanın beyazı un,5 kaşık yoğurt,1 paket yuva maya suda eritilmeyenden,ılık su,sıvıyağ bir iki kaşık kadar,tuz.1/2kg un kullandım ancak hamurun kıvamına göre unu ekleyebiliyorsun.

Unu derin bir kaba koyup üzerine mayayı,yumurtayı,tuzu,yoğurdu ilave edip ılık suyla yoğuruyoruz.Hamur kıvama gelince bezelere ayırırıp pasta tabağı büyüklüğünde açıyor aralarına sıvı ve margarin yağı gezdirip üst üste yerleştiriyoruz,ben 7 beze oluşturdum,üçünü ayrı dördünü ayrı yağlayıp açtım ve dolaba koydum,10 -15 dakika sonra hamurları açıp uzun enli şeritler oluşturdum .ıspanaklı harcı koyup kısa kısa sardım,üzerine de yumurtanın sarısını sürdüm,doğru fırına,kızarana kadar pişirdim 200 derecede 25-30 dakikada.

No comments:

Post a Comment