Saturday, August 31, 2013

Sodalı Mercimekli Börek



sodali mercimekli borek 1






Ertesi gün gelecek olan misafirlerim için mercimekli börek tarifi ararken sevgili Handenur’un sayfasında bu tarife rastladım ve hemen denedim. Son zamanlarda 5 aylık minik bir hanımla mutfağa girmek zor olmaya başlayınca önceden hazırlanılabilecek tarifler üretmeye çalışıyorum. Bu nedenle de börekleri akşamdan hazırlayıp artan sosu da üzerine döküp ağzı kapalı olarak buzdolabında beklettim ve ertesi gün pişirdim.

Malzemeler:


  • 4 yufka

Sosu için;


  •  1 şişe soda

  •  1 çay bardağı sıvıyağ 

  •  2 yumurta (birinin sarısı üzerine)

İç malzemesi için;


  •  2 su bardağı yeşil mercimek 

  •  1 orta boy soğan 

  •  1/2 yemek kaşığı salça

  • 1 demet maydanoz (daha az kullandım)

  • 5 yemek kaşığı sıvıyağ (3 yemek kaşığı kullandım)

  •  Tuz, karabiber, kırmızı pul biber 

  •  Yarım su bardağı tavuk kıyması (kullanmayabilirsiniz)

Üzeri için; susam ve çörek otu

Hazırlanması:


  • Mercimekleri yıkayıp haşlayın ve suyunu süzün.

  • Sıvıyağda yemeklik doğradığınız soğanı kavurun.

  • Salçayı ekleyip birkaç kez karıştırın ve mercimekleri, tuzu, karabiberi, kırmızı pul biberi karıştırın.

  • Biraz daha kavurup ateşten alın ve ince doğranmış maydanozu ekleyip soğumaya bırakın.

  • Derin bir kâsenin içerisinde sos malzemelerini karıştırın.

  • İki yufkanın aralarına sostan sürerek (bu aşamada çok fazla sos sürmeyin ki keserken börekler yırtılabiliyor, sos artarsa daha sonra üzerlerine gezdirebilirsiniz) üst üste serin.

  • Yufkaları sigara böreği keser gibi 8 (ben 12 eşit parçaya böldüm) eşit parçaya bölün.

  • Yufkaların geniş kenarına iç malzemesinden koyarak rulo (sigara böreği gibi) sarın.

  • Rulo olarak sardığınız börekleri tepsiye dizin.

  • Artan sos olursa tepsideki böreklerin üzerine gezdirerek dökün.

  • Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam ve çörekotu serpin.

  • Önceden ısıtılmış fırında 220 derece pişirin ve pişince kabarıklıklarını kaybetmemesi için hemen fırından çıkarın.

Handenur’dan not: Fırının ısısı size yüksek gibi gelebilir ancak sodalı olduğu için birden güzel bir şekilde kabarmasını ve çabuk pişmesini sağlıyor, düşük ısıda pişirmeyin.





Tarif; Emine Beder'in Çay Saati kitabından


No comments:

Post a Comment