Saturday, August 31, 2013

Ispanaklı Tavuklu Börek



ispanakli tavuklu borek 1


Annemin kendince evde olanları değerlendirmek için hazırladığı, hem ıspanaklı hem de tavuklu börekleri ailece çok severiz. Hatta tadına bakıp da kendisinden sürekli isteyenler var. Bu defa da sizlere yazmak için ben istedim annemden. Kendim için değil inanın. Peki peki inanmayın ... :))






Malzemeler:


Hamuru için,




  • Yaklaşık 1 kg un için




  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ




  • 2 yemek kaşığı yoğurt (yoğurdun üzerinde kalan suyu kullanmanızı tavsiye ederim)




  • 1 yumurta




  • Tuz-Su




Harcı için; Soğan, ıspanak, tavuk göğsü, karabiber, kırmızıbiber, kekik, salça,tuz


Kızartmak için yağ






Yapımı:


  • Hamur malzemeleri ile yumuşak bir hamur elde edin. Suyu yavaş yavaş gerektikçe ekleyin.



  • Harcını hazırlamak için;ıspanağı ayrı bir tavada soldurun, suyunu sıkarak ayırın.




  • Tavuk göğsünü küp küp doğrayın ve tencereye alarak kavurun.




  • Soğanı ve suyunu süzdüğünüz ıspanağı, karabiber, kırmızıbiber, tuz, kekik, çok az salçayı ilave ederek karıştırın.




  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp açın ve harçla içini doldurun. Kenarını da pizza bıçağı ya da tabak ile kesin.




  • Kızartın ve sıcak servis edin.




Yanında sıcacık bir çorba ile de güzel olur, soğuk bir cacıkla da, ya da bir bardak çay ile...


ispanakli tavuklu borek 2



Ayrıca, yorumlarınız ile beni yalnız hissettirmediğiniz için çok teşekkür ediyorum. Birilerinin yanımda olduğunu, bana destek verdiğini bilmek öyle güzel ki.


İlk zamanlar biraz daha zoraki yazıyordum itiraf edeyim. Ama şimdi daha iyiyim. İyiki varsınız.






Sevgilerimle...


No comments:

Post a Comment