Wednesday, August 28, 2013

Pratik (Kolay) Çibörek


   Merhaba,


   Yazım yanlışım yok evet, tatar arkadaşlarımız asıl isminin "Çibörek" olduğunu biliyorlar ve bizlerin de böyle kullanmasını istiyorlar. Bunun kolayı da mı olur demeyin, aslı gibisi yok elbette. Ama benim gibi çalışıyorsanız ve her gün ne yemek yapayım düşüncesi; işten dönünce mi yapsam yoksa geceden mi hazırlasam, hep zihninizden geçer durur. Siz de artık duruma göre ya bir gece önceden hazırlar, ya işten dönünce aceleyle yemek yapar ya da klasik yemekler canınız çekmezse değişik birşeyler yemek isteyebilirsiniz. İşte bu pratik çibörek de böyle bir anda yapılmak istendi. Tatar olan arkadaşlarımızın affına sığınarak, pratik çibörek tarifimi vereyim.  Lezzet dergisinde  yufkanın; bardak ile kesilip pişirilenini okumuştum bir zamanlar, ancak bardakla kesip pişirmeye cesaret edemedim kenarları iyi kapanmaz da akar diye...hiç de denemedim. Malum tatar arkadaşlarım içi konusunda hep beni uyarırlar, içine bolca su da ekleyeceksin diye.. O nedenle hep malzemenin akması korkusunu yaşarım. Yemek blogu olmadığımdan çok ressimlemedim. Ancak her ne kadar yemek blogu olmasam da pratikliğinden dolayı yayınlamaya değer diye düşünüyorum.






Malzemeler: Öncelikle, biz yalnızca iki kişi olduğumuz için (eşim ve ben)  malzemeler bize fazlasıyla yeterli oldu. 






*6 adet yufka (1 paket yufka da olabilir sona kalan  tek yufkayı ikiye katlayabilirsiniz)


* yufkaları ıslatmak için bir kaba 1 bardak kadar su






İç malzemesi:


* 250 gram kıyma


* İki büyük boy soğan hatta isteyen biraz daha ekleyebilir. Çok soğanlı ya da soğanın daha az olması sizin arzunuza kalmış tabiki.


* 1 çay kaşığı tepeleme tuz


* 2 çay kaşığı silme karabiber 


* 1,5 su bardağı su






Önce iç malzemelerini hazırlayalım. İki soğanı rendeliyoruz, ardından ise kıymamızı, tuzunu, karabiberini karıştırıyor en sonunda tam 1,5 su bardağı su ilave ediyoruz. Hatta daha fazla bile konabilir. Çünkü tatar arkadaşlarımız gerçekten bolca su kullanıyorlar. İçinin dışarı akmasından çekinip cesaret edemeyen için bu 1,5 bardak da yeterli olabilir. İç malzemeler böylece hazır. Gelelim yufakaları sarılacak şekilde hazırlamaya...



pratik kolay ciborek 1














pratik kolay ciborek 2







    Yufakaların ilkini önce masaya seriyoruz, ardından yufkayı ıslatmak için hazırladığımız kaptan su serpiştirerek, silikon fırçayla yufkanın her yerini hızlıca nemlendiriyoruz. Yufka ne çok çok sulu şekilde nemli olmalı ne de hemen kuruyacakmış gibi, ikisinin ortasında birşey olmalı ki üstüne ikinci parça yufakamızı serdiğimizde birbirlerine bu nem sayesinde yapışmaları gerek. Bu sıcak mevsimde daha çabuk kuruyor çünkü yufkalar hızlı hareket etmek gerekiyor. Nemlendirip ikinci yufkayı serdiğimiz bu iki katlı yufka zeminini; sigara böreği saracakmış gibi toplamda dört parçaya bölüyoruz. Sigara böreğinde daha fazla üçgenler elde etsek de biz burada dört parçaya böldük. Her birine teker teker bolca iç malzememizden büyük dikdörtgenler elde edecek şekilde koyuyoruz.  Sonra kenarlarını tıpkı paçanga böreğinde olduğu gibi geniş şekilde  içine kıvırarak malzemenin akmamasını sağlamaya çalışacağız. Kenarlarından geniş şekilde kıvırdığımız yufkamızı tıpkı paçanga böreğinde olduğu gibi iç malzemesini dökmeden, geniş bir şekilde sarıyoruz, Yalnız ben paçanga böreğinden biraz daha büyük diktörtgenler elde ettim dikkat ederseniz. En son olarak uç kısmını da hafifçe ıslatıp kapatıyoruz. Böylece yassı şekilde hazırladığımız dikdörtgen çiböreklerimiz pişirmeye hazır. Bol yağda ama kısık sayılacak bir ateşte kızarttım ben. Böylece yufkaların hemen yanıp içinin pişmemesi gibi bir durumu önlemiş oldum. Size de o şekilde yapmanızı önerebilirim. Böylelikle içi de güzel pişecektir.  Ardından fazla yağını almak için kağıt havluların üzerine koyup beklettim, arkalı önlü bolca kağıt havlu kullandım, yağı almaya yetti. Ardından servis tabağında yerlerini aldılar:)... Her zaman böyle kızartmalar yemeksek de, arada kaçamak yapmak da istiyoruz. Siz de böyle düşünüyorsanız kesinlikle çok pratik yapabilirsiniz. Herkese afiyet olsun...
























No comments:

Post a Comment