Monday, August 26, 2013

PIRASALI HAVUÇLU BÖREK


TARİF 78

GÖNDEREN ZEYTİN TANESİ

Sevgili arkadaşıma etkinliğe katılıp destek vermesinden dolayı kendisine çok teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum.Arkadaşımın bir birinden güzel tariflerini görmek için lütfen bloguna UĞRAYIN

PIRASALI HAVUÇLU BÖREK


pirasali havuclu borek 1


Tarifimi porselen demlik çay etkinliği  http://guloannemutfakta.blogspot.com/ gönderiyorum. Kendisine kolaylıklar diliyorum…


MALZEMELER


  • 3 Adet yufta

  •  1/2 kg. pırasa

  • 2 adet orta boy havuç

  • 3-4 yemek kaşığı sıvıyağ

  • Tuz, karabiber



Sos için


  • 2 Adet yumurta

  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ

  • 1/2 su bardağı süt

  • 2-3 kaşık yoğurt

  • Üzeri için çörek otu



YAPILIŞI


Pırasaları yıkayıp ince ince kıyın. Havuçların da kabuklarını soyup rendeleyin.  Sıvıyağı bir tavaya katıp, pırasa ve havuçları kavurun.


Diğer tarafta yumurta, süt, yoğurt ve sıvıyağı iyice karıştırıp sosu hazır edin.  Yufkaları Önce dörde, sonra her bir parçayı tekrar ikiye bölerek hazırlamış olduğunuz sostan bir yemek kaşığı miktarda soslayıp, yufkayı yanlamasına ikiye katlayın. Bir yemek kaşığı (yığma) yufkanın geniş tarafına koyarak sigara böreği şeklinde katlayın. Bütün yufkaları bu şekilde hazırlayarak yağlı fırın tepsisine veya yağlı kağıt konmuş fırın tepsisine sıralayıp üzerine kalan iç harcı sürün. Çörek otu serpip, orta hararetli fırında pişirin. Çok leziz bir börek oluyor. Tavsiye ediyorum.


No comments:

Post a Comment