Sunday, August 25, 2013

KIYMALI BÖREK



kiymali borek 1





Böreğin çeşidini yap yap bitmez. Hele de kıymalı börek deyince bir sürü yöntem uygulanıyor elbette. Daha önce yazdığım gibi muska,puf,tepsi derken bunlara ilave daha yüzlerce çeşit yazılabilir.

Sigara böreği yapıp kızartsam mı yoksa fırında mı pişirsem diye düşünürken, elimdeki 2 yufkayı bu şekilde değerlendirmeye karar verdim. Çoğunuzun bildiği ve yaptığını düşündüğüm bu böreği arşivime dahil etmek üzere yazıyorum.



Malzemeler :



  • 2 yufka (Toplam 8 adet çıkıyor, kişi sayısına göre artabilir)

  • 100 gr kadar kıyma (bir ufak kase yeterli olacaktır)

  • 1 adet ufak boy kuru soğan

  • tuz-karabiber

  • yufkaların arasına sürmek için sıvıyağ ve su

  • 1 yumurtanın sarısı

  • üzeri için susam ya da çörekotu

  • İç harcı pişirmek için sıvıyağ



Kurusoğanı ufak ufak yemeklik doğruyoruz. Bir tava yada tencereye 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ (ben zeytinyağ kullandım) koyup soğanları soteliyoruz. Soğanların rengi değişince ve yumuşayınca kıymayı ilave ederek beraber kavurmaya devam ediyoruz. Tuz ve karabiber ekleyerek kıyma iyice pişince ocaktan alıyoruz.



Küçük boy bir kaseye 3-4 yemek kaşığı sıvıyağ (ben zeytinyağ kullandım) koyup üzerine 1/2 çay bardağı kadar su ilave ediyoruz. Bir yufkayı tezgahımıza seriyoruz. Yufkanın her yanına bir fırça yardımı ile hazırladığımız yağlı sulu karışımdan sürüyoruz ve ortadan ikiye katlıyoruz. Tekrar harçtan sürüp yarım daire şeklindeki yufkayı 4 eşit üçgen şeklinde kesiyoruz.



Fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz.



Üçgenlerin geniş tarafına kıymalı harcımızdan koyup iki tarafı hafifçe içe doğru alarak börekleri sarıyoruz.Yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine börekleri diziyoruz. Diğer yufkaya da aynı işlemi uyguluyoruz. Bu börekleri de fırın tepsisine koyduktan sonra böreklerin üzerine yumurta sarısı sürüp susam serpiyoruz. Üzerleri kızarana kadar fırında pişiriyoruz.



Yanına da bir limonata , tam pazar gününe layık :) Güzel bir pazar diliyorum sizlere ...



Afiyetle & sağlıkla,



No comments:

Post a Comment