Wednesday, August 28, 2013

PATATESLİ MUSKA BÖREK



patatesli muska borek 1


Oğlumun sınıfında pazartesi günleri börek ve poğaça günü.Hazır almadığım günlerde evde kendim yapmaya çalışıyorum..İşte bu gördüğünüz çıtır börekte o günden ..Patatesli ve bol yağda kızarmış kalorili bir börek, tabi bir o kadarda inadına lezzetli..Yemede naap..bilemiyorum..:)Bir konu daha var !Pek bi alakasız olcak ama ,sölemeden duramayacağım.Güya mayalı bir tarif verip size mayanın bulunmaz bir nimet olduğunu açıklayacaktım..Suna Dumankayanın sitesinde sürekli okuyordum.Ama pek kullanmaya cesaret edememiştim açıkcası .Takii Oktay ustanın programında canlı canlı maya ile ilgili konuşulana kadar..Şu an ,haftada bir, yarım çay kaşığı mayayı 2 kaşık sütle karıştırıp vitamin niyetine içiyorum arkadaşlar ..Arada oğluşada veriyorum..Sizede tavsiye ederim. Faydalarını say say bitmez.. Benim saçlarım çok dökülüyordu..Bire bir geldi diyebilirim ..Hemde çok kısa sürede.Arada bir de yüzümü mayalıyorum:)espiri tabi..Doğrusu maske yapıyorum.İç ses;Gerçeklik payıda varmış :D ehehe ..İşte bu kadar benden sölemesi..Ben faydasını gördüm ki siz de görün istedim.Verdiğim linklere tıklayarak ne işe yaradığını görebilirsiniz mayanın..

patatesli muska borek 2


MALZEMELER



1 yufka



Kızartamak için bolca sıvıyağ.



İÇİ İÇİN ,



istediğiniz harç veya patates,soğan ,pul biber ,karabiber,ve tuz



YAPILIŞI



Patatesleri haşlayalım.Püre haline getirelim.Küçük bir tavada yemeklik doğradığımız soğanı az yağda kavuralım.İçine tuzunu baharatlarını ekleyip bir kenara alalım.Yufkayı 2 parmak genişliğinde uzun uzun şeritlere bölelim.En ucuna hazırladığımız içten bir kaşık koyalım..Üçgen şekilde şeritin ucundan katlamaya başlayalım.Yine en sonundada üçgen bitirelim..Yufkadaki bütün şeritlere aynı işlemi uygulayıp, bol kızgın yağda böreklerimizi altın sarısı rengine dönene kadar kızartalım.Havlu kağıt serilmiş servis tabağına alalım..İlk sıcaklığı çıktıktan sonra afiyetle yiyelim...Sizler yufka miktarını çoğaltabilirisiniz.NOT:1 yufkadan 8 adet börek çıktı..



Sevgilerimle.



No comments:

Post a Comment