Sunday, August 25, 2013

ISPANAKLI RULO BÖREK


ispanakli rulo borek 1

ispanakli rulo borek 2

ispanakli rulo borek 3

ispanakli rulo borek 4Gene mi ıspanak diyeceksiniz ama ıspanaklar bitmeden değerlendirmek lazım :)))bu böreği http://www.portakalagaci.com/ adresinde görmüştüm evde de malzeme olunca hemen denedim gerçekten harika bir börek oldu bir kısmını pişirdim bir, kısmını dondurucuya koydum bereketli bir börek tavsiye ederim. Orada 5 yufka için tarif ediyordu ben 4 yufka ile yaptım malzemeyi azalttım tabi,

MALZEMELER:


4 yufka


1 kilo ıspanak


2 tane soğan


2 kaşık un


1 kaşık toz şeker


tuz


karabiber


sıvıyağ (zeytinyağı ve çiçekyağı ve biraz su karıştırdım)


yumurta sarısı-susam


YAPILIŞI: ıspanaklar temizlenip yıkandıktan sonra doğranıp 2 tane doğranmış kurusoğan,un-tuz-karabiber-şekerle birlikte iyice harmanlanacak. 1.yufka serilip arasına fırça ile yağ sürülüp 2. yufka üzerine konup oda yağlanacak ortaya malzemenin yarısı konup kenarları resimdeki gibi katlanıp rulo yapılacak diğer 2 yufkada aynı şekilde sarılıp 2 şer parmak arayla kesilecek üzerine yumurta sarısı sürülüp,susam ekilerek fırınlanacak.






No comments:

Post a Comment