Friday, August 30, 2013

SEBZELİ BÖREK


TARİF 146

GÖNDEREN SARI MUTFAK (HANDE)

Sevgili arkadaşıma etkinliğe katılıp destek vermesinden dolayı kendisine çok teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum.Arkadaşımın bir birinden güzel tariflerini görmek için lütfen bloguna UĞRAYIN







SEBZELİ BÖREK



sebzeli borek 1


Bu börekleri haftasonu yaptım çıtır çıtır ve nefis oldular ben üzerlerine yumurta sarısı sürdüm daha çıtır olsun isterseniz zeytinyağ ya da erimiş soğumuş tereyağı sürebilirsiniz.



Böreklerimi guloannemutfakta.blogspot.com 'un ev sahipliğini yaptığı p.d.ç.s. etkinliğine de



gönderiyorum ,kendisine beni davet ettiği için teşekkür ederim.





Gelelim tarifimize:





MALZEMELER:





3 adet yufka



2 adet kabak



2 adet havuç



2 adet patates



1 adet kurusoğan



1 adet kırmızıbiber



2 adet yeşilbiber



4 yemek kaşığı sıvıyağ



3/2 su bardağı sıvıyağ



3/2 su bardağı su



birkaç dal dereotu



1 adet yumurtasarısı



çörekotu







YAPILIŞI:





Kuru soğanı jülyen (piyazlık) doğrayın dört yemek kaşığı sıvıyağda bir kaç dakika kavurun.



Kabak ,havuç ve patatesi soyup rendeleyin.Yeşil ve kırmızı biberlerinde çekirdeklerini çıkarıp yine jülyen doğrayın.Kavrulmuş soğana kabak,havuç,patates ekleyip biraz daha kavurun.Daha sonra biberleri ekleyin tuz ,karabiber katıp suyunu salıp çekene kadar pişirin.Sebzeler yumuşayınca altını kapatın kıyılmış dereotlarıyla karıştırıp soğumaya bırakın.



Diğer tarafta bir kaseye 3/2 su bardağı su ve 3/2 su bardağı yağ koyun kaşıkla karıştırın.



Düz bir zemine yaydığınız yufkaya yağ +su karışımından fırça ile sürüp yufkayı ikiye katlayın.



Tekrar yufkaya yağ su karışımı sürüp yufkayı altı eşit parçaya bölün.Her parçanın geniş tarafına sebzeli iç malzemeden koyup sigara böreği gibi sarın ,yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin.Diğer yufkalara da aynı işlemi yapın.Börekler biraz daha büyük olsun isterseniz ya da yufkanız küçük ise ikiye katladıktan sonra altı yerine beşe de bölebilirsiniz.Tepsideki böreklere yumurta sarısı sürüp çörekotu serpip 200 derecedeki fırında kızarana kadar pişirin.



Afiyetolsun.







sebzeli borek 2




No comments:

Post a Comment