Thursday, August 8, 2013

BÖREK ÇORBASI YA DA KESME ÇORBASI


borek corbasi ya da kesme corbasi 1

artık bılıyorsunuz kayserını hamur işlerı cok meshur her şey imece usulu sabahtan bır kısının evınde toplanılır mantı sıkılır hıngel yapılır su böreği hazırlanır kış içinse hamurlar küçük küçük kesılerek kurulur ve kıısın cobası yapılır adına da kesme çorbası denılır sağolsun kayınvaldem yapar bana da verır işte bugunku çorbamızın adı börek çorbası ya da kesme çorbası tabırı caizse yeşil mercimekli erişte çorbası,kış gunlerıne yakışır içinizi ısItacak lezzetlı bir çorba ile geldim içinizi ısıtacak dıyorum yaa malzeme listesınde karabıber yok malzemeye karabıberı ekleyerek daha da ısınabılırsınız :) uzun zamandır yapmıyorum aslında arşıvımde bekleye bekleye tozlanmış tolzarını savurdum bugun bunu yapmaya koyuldum diyecem ama tabı henuz koyulmadım akşam yemegıne inşallah bu guzel çorbayı yapmayı planlıyorum eşim pek sevmez yeşil mercimeği ama işte ufak tefek değişiklerle yeşil mercımek corbası olmaktan cıkıyor

MALZEMELER:

1 su bardağı yeşil mercimek

1 buçuk su bardağı erişte

1 adet kuru soğan

1 adet domates(istege bağlı)

1 çorba kaşığı domates salçası

1 diş sarımsak

sıvı yağ

tuz

kuru nane

pul biber

yapılışı:

mercımek yıkanır haşlanır ve kara suyu süzülür

tencereye sıvı yağ konulup ınce ınce dogranan sogan ve sarımsak eklenır pembelesınce mınık  dogranan domates eklenır ıkı dakıka sotelenıp salça eklenır 1 dakıka da salça kavrulur uzerıne kaynar su eklenıp mercımekler ılave edılır ıyıce kaynayınca erışte ılave edılır tuz eklenır erıste yumuşayıp  corbanın suyu kıvamını bulunca ocaktan alınır

tavada tereyag erıtılır uzerıne nane eklenır ve corbaya ılave edılır

afiyet olsun...

not:

istege bağlı malzemeye yeşil biber de ekleyebılırsınız




borek corbasi ya da kesme corbasi 2

No comments:

Post a Comment