Wednesday, August 7, 2013

Makarnalı börek


makarnali borek 1

Makarnalı böreği ilk 2 yıl önce apartmana taşınan komşumuza hoşgeldine gittiğimizde çayla ikram etmişti.

O zaman görünüşünden ay ne kalın makarna hamur gibi düşünmüştüm. Yemesem ayıp olurmu diye kendi kendime düşünüyordum.perihan abla makarnayla yapılıyor çok hafif oluyor dedi azcık ucundan tadına bakayım dedim sonra iki dilim yedim. eve gelincede hemen bende yaptım.ondan Sonra hep yaparım bu böreği gerçektende hafif oluyor.

Malzemeler

5 yufka

yarım paket kelebek makarna

yarım su bardağı sıvı yağ

1 su bardağı süt

yarım su bardağı lor peyniri

yarım su bardağı kaşarpeyniri

yarım demet dereotu

2yumurta

Yapılışı

Makarnayı haşlayın çok yumuşamasın.Tepsiyi yağlayın 1.yufkayı açın. Sıvıyağ süt ve yumurtayı çırpın yufkanın üzerine gezdirin.2. yufkayıda serin onun üzerinede sosdan serpiştirin bolca.2.yufkanın üzerine peynir makarna dereotu karışımını serpiştirin.üzerine tekrar 3. yufka ve sos.4. yufka sos ve makarnalı karışımın kalanını tekrar yayın en üstede 5. yufka kalan sosu ıslak kalmıcak şekilde üzerine yayın ve çörekotu serpiştirin.İsterseniz 6 yufkaylada yapabilirsiniz ben kalın börek sevmiyorum.

No comments:

Post a Comment