Thursday, August 8, 2013

40 Kat çıtır börek


40 kat citir borek 1

40 Kat çıtır böreğin tarifini oktay ustanın son kitabından yaptım.Bence çokta güzel oldu.40 kat olması gözünüzü korkutmasın çok zor değil.Denemenizi tavsiye ederim

Hamuru için

1 Su bardağı süt

1 Çay bardağı sıvı yağ

1 Çay bardağı su

1 Adet yumurta

1 Paket kabartmatozu

Yarım Limon suyu

1 Tatlı kaşığı tuz

4 Su bardağı un

Unu artırıp azaltabilirsiniz elinizi bırakması gerekiyor hamurun.

Açmak için nişasta ve un karışımı

Arasına 200 gr tereyağı

İç harcı için

300 gr Lor peyniri

1 Tutam maydonos

2 Adet közlenmiş kırmızıbiber(ben koymadım)

Karıştırma kabına süt,yağ,yumurta,tuz koyup çırpma teliyle çırptım daha sonra ununu ilave ettim.Hamurun kıvamı kulak memesinden azcık daha sert olması gerekiyor.Hamuru 10 dakika dinlerdim.Hamuru 40 parçaya ayırdım.Hamurlardan tabak büklüğünde açıyoruz eralarına bolca nişastalı un karışımı serpiştirip 20 taneyi birden açtım arasına bolca peynir maydonos serpiştirdim.Diğer 20 katıda aynı şekilde açtım peynirli maydonosun üzerine kapadım .Keskin bir bıçakla servis yapacağım şekilde kestim.200 gr erittiğim tereyağını üzerine sürdüm kuru yeri kalmayacak şekilde hepsini üzerine döktüm.Isınmış fırına verdim 35-45 dakika arası pişirdim üzeri tamamen kızarana kadar. Ben üzerine yumurtada sürdüm ve haşhaş serpiştirdim.Afiyet olsun

No comments:

Post a Comment