Tuesday, August 6, 2013

(gizemli) Tavuklu-mantarli Borek













Ohom ohomm...Her yaptigiyla halka hizmet(!),iyisi daha iyisini(!) sunmaya calisan Lama, mantar ve/veya tavuk sevmeyen esiniz, dostunuz daha onemlisi cocuklariniz icin bu gizli Tavuklu-mantarli boregi yapti:)))

Ne zamandir aklimda bu iki lezzeti bir borekte bulusturmak var idi,ama bu sonucu beklemiyordum itiraf edeyim. Gorunusu ve tadi itibariyle gizemli bir borek oldu tadanlar ve resmini goren siz sevgili okurlarimin anladigi uzre...

Sebep, tavugu ve mantari robottan gecirmemdir diye dusunuyorum. Lafi uzatmadan tarifi yaziyorum ilgilenenler icin. En kisa surede yigitce tavuklu-mantarli oldugunu haykiran bir borekle huzurunuza gelecegimdir insallah:)

Malzemeler

1 paket (200 gr) portabella mantar

250 gr kadar kemiksiz tavuk eti -gogus eti kullancim-

Arzu edilirse tavuk baharati-tavuk icin ozel kori karisim kullandim-

1 paket yufka -spring roll kullandim-

2 yumurta( birinin sarisi uzeri icin ayrilacak)

1/3 bardak sivi yag + 2/3 bardak sut

Icinin hazirlanmasi:

Tavuklari ve mantarlari robottan geciriyoruz ,gordugunuz uzere kendilerininden geciyorlar :P 1 kasik kadar sivi yagda kavuruyoruz, baharatini tuzunu ekliyoruz.Ben saglikli olsun diye tuzu cok eklemedim,isteyenler uzerine ekti hehe :)))

Her zamanki borek yapisi usulumuz uyguluyoruz. Tepsiyi yapistirmayi onleyici sprey yag ile yaglayip yufka yerlestiriyor, aralarina yag+sut+yumurta harcindan suruyoruz.Yufkalarin yarisi bitince mantar-tavuk karisimini koyup isleme devam ediyoruz. en uste ayirdigimiz yumurta sarisi ve susam surup firinda pisiriyoruz.

Soru: Turkiye'de de yapistirmayi onleyici sprey yag varmis diye duydum ama gormedim,bilen var mi markasini filan?

No comments:

Post a Comment