Tuesday, August 20, 2013

Peynirli Çıtır Börek


peynirli citir borek 1

Hepinize merhabalar arkadaşlarım izleyenlerim.Bütün aktiviteler hepsi sanki mayıs ayına toplanmış:))ben de inatla hepsine yetişmeye çalışıyorum arkadaşlar:)bünye bakalım ne zaman

istifa edecek:)))

Anneler günü haftası sayılır bu haftada:)Bütün kadınlar aynı zaman da annedir,Allah öyle yaratmıştır,Anneler gününüz mübarek olsun efendim,anneleriniz ve evlatlarınızla beraber nice

anneler gününe işallah..

Elti kelimesi sıfatı bizim ülkemizde, soğuk kavgacı bir şekil çizer zihinlerde :))bazı ailelerde

elticilik hep sorun olmuştur.Bütün bunları neden mi yazıyorum çünkü ben eltimi kız kardeşim kadar çok seviyorum:)))Bu böreklerde onun tarifi ,sarıp getirmiş bizim evde pişirdik tavşan kanı çay yanın da bir güzel yedik:))şiddetle tavsiye ederim çok pratik bir börek mutlaka deneyiniz.Baharcım ellerine sağlık canım benim..İşte tarifi..

Malzemeler:

3 tane yufka

küçük çorba kasesi sıvı yağ

1 çorba kasesi süt loru

Hazırlanması:

Bir yufkayı serip üzerini fırça ile güzelce yağlıyalım sonra yufkamızı ikiye katlıylım.D şeklindeki yufkamızı ortadan iki 'ye keselim.Bıçakla kestiğimiz kısmı önümüze çevirip tam bu kısma uzunlamasına lor peynirini serelim.Sigara böreği gibi uzunlamasına saralım.

Diğer yufkalarada aynı işlemi uygulayıp tepsiye dizelim üzerine sadece sıvı yağ sürüp 180 derecedeki fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.Yeteri kadar hazırlayarak pişirmenizi öneririm ,ertesi güne kaldığında çıtırlık kalmaya biliyor:)Hazırlayacak olanlara şimdiden afiyet olsun..

peynirli citir borek 2


No comments:

Post a Comment