Friday, August 9, 2013

Peynirli ve Cevizli El Açması Börek



peynirli ve cevizli el acmasi borek 1
Günaydııınnnnnn:))

Gülben Ergen gibi coşkulu bir günaydın dedim, kendimi öyle hissettim:) Şuanda annemle bir yandan izleyip bir yandan blog yazıyorum:) Sizlerden vazgeçemiyorum :)

Efendim bugün aslında özel bir gün, çok kıymetli bir dostum ara verdiği iş yaşantısına yeri dönüyor, deneme günleri bunlar ama eninde sonunda yerleşecek o kadroya:) Hayatında herşey değişecek bir nebze, maddi, manevi hemde özellikle manevi olarak çok rahatlayacak canım benim.. Allah yolunu açık etsin diyorum, canı gönülden tebrik ediyorum :)

Hadi bu haberi kutlayalım:) Börek yapalım :) Bugünlerde gördüğüm sevgili Seçilciğimin patlıcanlı böreği aklımı çelse de annemle birlikte klasik ve leziz bir börek hazırladık :) Annem el attı çünkü ben oklava ile küsüm biliyorsunuz:) Merdane ile börek yapmaya oturunca da ciddi bir zaman kaybı yaşıyoruz:) Açması annemden gerisi benden olan bu ortak yapım böreğimizi iftiharla sunarken daha evvel yaptığımız, mantarlı ve patatesli el açması böreklerimizi de bir daha görün isterim:))


peynirli ve cevizli el acmasi borek 2
Malzemeler:

6 su bardağı Un

Tuz

Ilık su

1 adet yumurta

Ara katlara:

1 su bardağı süt

1 çay bardağı yoğurt

Azıcık tuz

2 yumurta

İç Malzemesi:

500 gr. böreklik peynir

Yarım demet maydonoz

1 çay bardağı ince çekilmiş ceviziçi

Tuz

Üzerine:

erimiş tereyağ

Yapılışı:

Hamur için un derin bir kaba elenir, tuz ile karıştırılır, yumurtası kırılıp azar azar su ilavesi ile mantı hamuru gibi hafif sert bir hamur elde edilir. Hamurumuz üzerine nemli bir bez örtülüp yarım saat dinlendirilir..

Hamur dinlenirken peynir, ince kıyılmış maydonoz, ceviziçi ve tuz karıştırılıp bekletilir.

Ara malzemesi için süt, yoğurt, yumurtalar ve azıcık tuz çırpılır..

Hamur bezelere bölünür, her beze unlanarak açılabildiği kadar açılır .

Hamur açıldıktan sonra yoğurtlu karışımdan sürülüp peynirli içten serilir ve rulo yapılarak bir güzel sarılır.. Gül yapılır.. Tepsiye dizilen börekler tereyağı ile yağlanıp 180 dereceye önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirilir..

Afiyet bal şeker olsun :)





No comments:

Post a Comment