Thursday, August 8, 2013

Patatesli Açma Gül Börek



patatesli acma gul borek 1
Evett fıstıklarım misafir olun bana börekler açayım sizlereeeeee:)) Allaaaahh verdim coşkuyu hani.. kahkalarla gülüyorum şu anda ama bu böreği yaptım ya çok mutluyum ondan:)) Börek açma maceram şahane bir finalle sonuçlandı çok sevinçliyimm çoooooooooooookkkkkkkkkkkkkkk :)))

Bir de dün Yeşimciğimle konuştumm... Canım benim bana çok moral oldun diyo hastahanedeymiş yine kontrolü varmışş ayy bir sıyrılsa da rahatlasak hepimiz..Canım arkadaşıma iyi olll diyorumm:))

Candan Erçetin' in neşeli şarkısı hep dilimde.. vay halime.. özellikle de şarkı bitiyor sanıyorsunuz da kızlar çıkıyor ya;

""Keten gömlek sekiz kat

Dördünü giy, dördünü sat

Benden başka seversen kalpa döşeklerde yat:))

Ayy Ramo (benimki Reco) ramo ramo sevgilimm.."" diye giden kısmını ben söyleyince ki Reco diyo söylüyorum Recep deli oluyo gülmekten:)) Özellikle mutfaktayken bu şarkıyı söylemekten alamıyorum kendimi:))

Neyse efendimm İşte böreğimizin tariifii..

Malzemeler:

6 su bardağı Sinangil Böreklik Un

Tuz

Ilık su

1 adet yumurta

Ara katlara:

1 su bardağı süt

1 çay bardağı yoğurt

Azıcık tuz

2 yumurta

İç Malzemesi:

8 adet patates

3 adet kuru soğan

2 adet yeşil biber

2 tatlı kaşığı salça

Tuz, karabiber,kırmızı pul biber

Üzerine:

Erimiş tereyağ


patatesli acma gul borek 2
Yapılışı:

Hamur için un derin bir kaba elenir, tuz ile karıştırılır, yumurtası kırılıp azar azar su ilavesi ile mantı hamuru gibi hafif sert bir hamur elde edilir. Hamurumuz üzerine nemli bir bez örtülüp yarımsaat dinlendirilir..

Hamur dinlenirken patatesler zar gibi mini mini doğanıp kurusoğan, biber ve baharatları ile sotelenip kenara alınır.

Ara malzemesi için süt, yoğurt, yumurtalar ve azıcık tuz çırpılır..

Hamurumuz bezelere bölünür her beze unlanarak açılabildiği kadar açılır tabii merdane ile:)) Oklava ile küsüz biliyorsunuz..:)Hamur açıldıktan sonra yoğurtlu karışımdan sürülüp içten serilir ve rulo yapılarak bir güzel sarılır.. Gül yapılır.. Tepsiye dizilen böreklerimiz ki bir tepsi 4 adet alıyor tereyağı ile yağlanıp 180 dereceye önceden ısıtılmış fırında pişirilir..

No comments:

Post a Comment