Thursday, August 22, 2013

ıspanaklı börek....



yufkanın parçalanma ihtimaline karşı


en alt kata ıspanak koymuyorum

ispanakli borek 1



malzemeler



- 3 adet yufka


- 500 gr ıspanak (ince doğranmış)


- 150 gr mantar (ince doğranmış)


- 1 adet orta büyüklükte soğan


- 1 avuç taze fesleğen(ince doğranmış)


- 1. su bardağı taze kaşar(rendelenmiş)


- tuz - karabiber- 1 adet yumurtanın sarısı


sıvı harç malzemesi


- 1 çay bardağı sıvı yağ


- 1 çay bardağı süt


- 1 çay bardağı yoğurt


hazırlanması


- bir kasede sıvı yağ - süt ve yoğurdu çırptım


- soğanı yemeklik doğradım 1 yemek kaşığı sıvı yağda soteledim


- mantarları ekledim sularını çekene kadar pişirdim


- kaynar suda 5 dakika bekletip sularını süzdüğüm ıspanakları ilave ettim


- fesleğenleri ilave ettim


- tuz - karabiber ilave ettim iki dakika pişirdim


-bir adet yufkayı yaydım üstüne sıvı malzemeden sürdüm


- üstüne ikinci yufkayı yaydım sıvı malzeme sürdüm


- ıspanağın yarısını döktüm


- üstüne rendelenmiş peynirden serpiştirdim


- üçüncü yufkayı yaydım üstüne sıvı malzeme sürdüm


- ıspanaklı karışım - peynir rendesi döktüm


- rulo şeklinde sardım


- üstüne yumurta sarısı sürdüm


- 180 derece fırında 40 dakika pişirdim



No comments:

Post a Comment