Friday, August 9, 2013

TERBİYELİ MERCİMEK ÇORBASI VE ÇİĞ BÖREK



Mercimek Çorbası Nasıl Yapılır



Terbiyeli Mercimek Tarifi



Mercimek Çorbası














terbiyeli mercimek corbasi ve ci borek 1

Çiğ Börek




Mercimek çorbası nı birde böyle terbiyeli mercimek çorbası denemelisiniz..

Sadece terbiyesi değil,kavrularak yapılıyor olması ayrı bir lezzet veriyor çorbaya...

Kayınvalidem hep bu şekilde yapar mercimek çorbasını ama ne yalan söyleyeyim bana zor geldiği için ben genelde tüm malzemesini tencereye doldurur ve pişiririm..:)))))

Böyle biraz uğraştırıyor ama sonunda buna değiyor.Önemli olan ne kadar kavuracağınızı bilmek,az olursa lezzeti değişmiyor fazlada kavrulursa yanık kokusu gelebilir benden söylemesi..:)))

Ayrıca BURAYA TIKLAYARAK SÜTLÜ MERCİMEK ÇORBASI tarifine bakabilirsiniz.

Çiğ böreğin lezzeti hakkında birşey yazmaya gerek yok sanırım...:)))))

Üzüldüğüm tek şey diyetteyken yapmıştım bu müthiş lezzeti ve doya doya yiyememiştim..:))))

Bu tariflerimi Hünerli Eller arkadaşıma gönderiyorum ve kolaylıkalr diliyorum.

Terbiyeli Mercimek Çorbası Malzemeleri

2 su bardağı kırmızı mercimek

1 orta boy soğan

1 orta boy havuç

1 büyük boy patates

Sıvıyağ

Tuz

Yeterince su

Terbiyesi için :

2 yemek kaşığı yoğurt

1 yumurta sarısı

Limon suyu

Mercimek Çorbasının Yapılışı

Soğan rendelenir ve sıvıyağda birkaç dakika çevrilir ve rendelenmiş havuç ve rendelenmiş patateste ilave edilip 5 dakika kadar kavrulur.

Çok iyi yıkanmış mercimeklerde ilave edildikten sonra kavrulmaya devam edilir.Mercimek birbirine yapışana ve rengi çok az değişene kadar kavrulur ve sıcak suyu dökülür.(yaklaşık 2 lt su ) Eğer suyu az gelirse az,az sıcak olarak dökülebilir.

Kısık ateşte kapağını kapatmadan mercimekler pişene kadar kaynatılır.

Mercimekleri yumuşayınca blendırdan geçirilir ve tereyağı ilave edilir.

Ayrı bir kapta terbiyesi için gerekli malzemeleri çırpılır ve mercimek çorbasından birkaç kaşık sıcak çorbada alınıp  terbiyesine karıştırıldıktan sonra yavaş,yavaş kaynamakta olan çorbaya dökülür ve birkaç dakika daha kaynatıldıktan sonra ocaktan alınır,tuzu serpilir ve karıştırılır.

Afiyet olsun.


terbiyeli mercimek corbasi ve ci borek 2




Çiğ Börek Nasıl Yapılır

Çiğ Börek Tarifi

Tarifini Kendimce Yemek'ten aldım ve aynen kopyalıyorum.Tarif için teşekkür ederim.

Çiğ Börek İçin Malzemeler



1 su bardağı süt

1 su bardağı su

1/2 su bardağı sıvıyağ

2 tatlı kaşığı tuz

1 adet yumurta

Un

İçi İçin

1/2 kg kıyma

2 adet irice soğan

2 tatlı kaşığı tuz

karabiber

Çiğ Böreğin Yapılışı

Çiğ börek Nasıl Yapılır

Hamuru hazırlarken bütün malzemeleri derin bir kapta un hariç iyice bir karıştırın.Unu yavaş yavaş ekleyin ve ele yapışmayacak kıvamda bir hamur elde edin.Hamuru pürüzsüz bir hal alıncaya kadar yoğurun.Hamuru ne kadar dinlendirirseniz o kadar güzel oluyor.Ben hamuru bir gece önce yoğurup,hava almayacak şekilde bir gün oda sıcaklığında beklettim.İster bir kabın içinde kapağını kapatarak,isterseniz bir torbanın içinde bekletebilirsiniz.Ertesi gün böreğin içini hazırlayıp,yani soğanı rendeleyip,kıyma ve baharatları karıştırarak hazır hale getirdim.Bu karışımın biraz sulu bir karışım olması gerekiyor o nedenle biraz su ekleyebilirsiniz.

Hamurunuzdan bir küçük mandalina büyüklüğünde bezeler yapıp unlanmış tezgaha sıralayın ve alın elinize merdaneyi,çok inceltmeden hamuru açın. Bir tarafına kıymalı içten koyup,hamurun diğer yarısını kapatın.

Derin ve geniş bir kap içinde bol ve iyice kızdırılmış yağda,yakmadan her iki tarafını eşit olarak kızartın

Afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment