Monday, August 5, 2013

PEYNİRLİ BÖREK


peynirli borek 1

Ruhsal olarak kötü günler geçirmekteyim bakmayım yüzümün güldüğüne siz içim kan ağlamakta aslında. Herşey çok anlamsız gelmeye başladı hayatta bana nedendir bilmiyorum ama sanki hiç birşey için bir amacım yokmuş gibi yaşıyorum son günlerde. Agresifliğim hat safhada. sonrası pişmanlıklar keşkeler. Geçicek bu günler biliyorum düzelicek herşey. En kısa zamanda olması için dua ediyorum sadece.

Böyle zamanlarda çok fazla mutfağa da girmiyorum. yani zorunlu haller dışında. Yeni birşeler denemek istiyor fakat sadece düşünce safhasındayken daha vazgeçiyorum.

Ama hala Kahvaltıda sıcak börek kadar güzel bişey yoktur bana göre. Geçen gün akşamdan hazırlayıp sabahın köründe kalkıp pişirdiğim börek. Çok pratik ve lezzetli. mutlaka tavsiye ederim.

MALZEMELER

3 Adet yufka

yarım paket margarin

2,5 su bardağı süt

1 çay kaşığı tuz

iç malzeme:

200 gr lor peyniri

yarım demet maydanoz

2 yumurta beyazı

YAPILIŞI:

İlk etapta lor peyniri, maydanoz ve yumurta beyazları bir kapta karıştırılır.

Margarin eritilip süt ve tuz ile karıştırılır. Kare borcamın en altı hafif yağlanıp bir yufka kenarlardan taşacak şekilde serilir. bir kaç kaşık sıvı harç gezdirilir. ikinci yufka elle parçalanarak aralarına sıvı harçtan dökülerek kat kat serilir. İç malzemenin hepsi yayılıp geri kalan yufka da kat kat serilip sıvı harçtan dökülür. En son dışa sarkan yufkalar içe doğru katlanıp kalan harç her tarafa eşit miktarda dökülür ve dilimlenir. buşekilde eğer ki zamanınız var ise bir gece bekletilir. yoksa 1&2 saat dinlendirili. Üzerine yumurta sarısı sürülüp 180 derecelik fırında pişirilir.

AFİYET OLSUN

No comments:

Post a Comment